© 2011 JesseT. All rights reserved. GoingToLA

On the Road to L.A

Pitkän odottamisen ja jännittämisen jälkeen on vihdoin tullut se päivä, jolloin lähdemme matkustamaan kohti American Los Angelesia. Tätä on odotettu ja tähän ollaan valmistauduttu. Matkaporukka koostuu Salon TechClubin MSP:eistä (eli meitsi, Samuli ja Ville) ja kaikille tämä reissu jenkkeihin on ensimmäinen. On pieni veikkaus, että tästä reissusta tulee aikas siisti. Matka kestää 10 päivää, joten olen jo henkisesti varautunut siihen, että dollareita kuluu ja elopaino venyy.

Klo 9.00 Turku, Rautatieasema
Odottelen Turun rautatieasemalla Villeä ja heti matkan aluksi törsään jo aseman R-kioskille muutaman euron sämpylään ja kokikseen. Heti Villen saavuttua kiirehdimme junaan ja VR alkaa kyydittää meitä kohti Helsinkiä. Samuli tulee meitä vastaan Elielinaukiolla (ja kuulemma poikaa hiukan jännittää jo). Ehditään istua junassa ehkä muutama minuutti, niin alan valittaa Villelle kun en ole saanut erästä pakettia itellan kautta vaikka sen olisi pitänyt jo tulla. Paketissa olisi ollut järkkärikamerani akku ja laturi, jonka olin unohtanut Waldon luokse viimeksi MSP meetingissä (i wonder why?). Ville kuunteli mun valitustani hetken ja sit sanos, et “kyl ainakin se xbox tuli eilen tonne kouluun ja tais siellä joku laturikin olla”. Ajattelin, että ei voi käydä näin hyvää tsäkää ja soitin saman tien Zemiin Emma Orannalle ja kysyin, että voisiko hän nopeasti tuoda sen Salon juna-asemalle ja hän lupasi tuoda ne minulle.
Salon asemalla Emma antoi vehkeeni ja kiitin häntä nopeasti (ja olin lupaavinani jotain tuliaisia.. Yeah right). Matka jatkui kohti Helsinkiä.

Klo 11.00 Helsinki, Elielinaukio
Samuli oli vastassa Elielinaukiolla ja heitettiin porukas muutamat “äijä”-vitsit ja yläfemmat matkan kunniaksi samalla ku siirryimme Airport bussiin. Bussin lähestyessä Helsinki-Vantaan lentokenttää Ville uhoi kaikista varoituksista huolimatta, että “jätkät me muuten mennään sit käymään Comptonissa (jos et tiedä mikä on Compton, Bing it!) ja jos aikaa jää, niin vuokrataan auto ja käydään Vegasissa”.

Klo 11.30 Helsinki – Vantaan lentokenttä
Ensikosketus American Airlinesin lentoturvallisuuteen saatiin saman tien kun Ville otti videokameran esille ja alkoi kuvamaan “matskua” samalla kävellen kolmen turvamiehen ohitse. “Hyvä herra, mitä teette tuolla videokameralla?” ja Villen hämmentynyt vastaus oli, että “Ööö.. Kuvaan?”

Klo 13.30 Boarding
Pienen hamppariaterioiden jälkeen päätimme siirtyä lähtöportille ja siellähän oli tuttu turvamies vastassa “Hello again, you’re the man with the camcorder”. Ville sai heti uuden amerikkalaisen kaverin itselleen ja samainen kaveri repi minulta väärän matkalipun.. Nice.. Ja sitä sitten selvittämään, mutta ei onneks ollu paha nakki.

Klo 17.30 Above Grönland
Tässä sitä matkaa ollaan sitten taitettu lentäen jo about 3 tuntia. Kirjoittelen päivän matkaa tässä ylös erittäin ahtaassa tilassa ja kun katselee ympärille niin Samuli lukee .Net-lehteä ja Ville pelaa Pokemon yellow:ta. Pakko kyllä sanoa, että palvelu on hyvää American Airlinessa, mutta istumatilat ovat todella ahtaat. Ikkunasta kun katsoo ulos, niin pystyy näkemään kauniin lumisen Grönlandin. Kait sitä tarvii alkaa lukemaan lisää HTML5:aa, ettei totuus unohtuisi.

Klo 01.30 Chicago!
Kokopäivän ollaan lennetty ja nyt saavuttu Chicago. Vedettiin porukassa nopeat Orange Chickenit Wokista ja sit suunnataan kohti jatkolentoa Los Angelesiin. Hyvää settiä tulossa ja paljon kuvia ehditty ottaa jo matkan varrelta. En ihan ehtinyt maistaa elämäni ensimmäistä Starbucks kahvikupposta. Jahas, nyt tuli kuulutus koneeseen.

Klo 3.30 Couple more hours
American Airlines kiidättää porukan kohti Los Angelesia. Enää muutama tuntia enää (3,5tuntia) ja sitten pääsee rentoutumaan. Kello tällä hetkellä 19.35 jenkkien aikaa ja tässä ollaan matkustettu jo sellaiset about 19tuntia, että alkaa kyllä pieni väsy jo painamaan. 8 kuppia kahvia tullut juotua ja alkaa porukan huumori olemaan jo aika väsynyttä, mutta hyvin tää matka tässä taittuu… Seuraavaksi Los Angeles!

Vihdoin pääsimme Anaheim Marriott hotelliimme ja Ville onkin väsännyt saapumisestamme mukavan videon, joka tulee näytille heti kun hän saa sen editoitua. Koko päivän reissaamisen jälkeen ei oikein jaksanut sen enempää seikkailla vaan pieni iltapala nassuun ja nukkumaan. Todella väsyttävä päivä, mutta silti todella AWESOME!